Opšta sekcija
- Predmetni nastavnik: prof. dr Branislav Popović
Saradnici: Aleksandar Milenković, Nenad Stojanović
Nastavni plan
Teorijska nastava
- Matematika, nastava matematike i metodika nastave matematike.
- Psihološko-pedagoške i logičke osnove nastave matematike. Formiranje pojmova i upoređivanje po stepenu apstraktnosti. Didaktički principi.
- Nastavne metode u nastavi matematike. Pojam i klasifikacija. Tradicionalne i savremene nastavne metode.
- Matematički zadaci. Klasifikacija. Značaj i uloga. Izbor i postupci rešavanja.
- Nastavni čas. Tipovi i struktura nastavnih časova.
- Oblici rada u nastavi matematike. Frontalni, grupni i individualni oblik rada.
- Motivisanje i podsticanje za učenje matematike. Redovna, dodatna i dopunska nastava. Matematička takmičenja.
- Proveravanje i ocenjivanje rada učenika. Karakteristike ocene. Oblici i metode ocenjivanja. Kriterijumi i norme ocenjivanja.
- Nastavna sredstva i opremanje prostorija za nastavu matematike. Pojam, uloga i klasifikacija nastavnih sredstava. Udžbenici, radni listovi i zbirke zadataka. Opremanje prostorija nastavnim sredstvima i literaturom.
Vežbe
Na vežbama se na konkretnim primerima razrađuju teme obrađene teorijski na predavanjima. Na primer, ocenjivanje se radi na kopijama realnih kontrolnih zadataka, priprema časa se razrađuje na konkretnoj lekciji iz programa matematike i tako dalje. Sve to se uokviruje izradom seminarskog rada na odabranu temu iz nastavnih programa matematike u osnovnim i srednjim školama.
Način polaganja ispita:
- redovno prisustvo nastavi – 4 poena;
- kolokvijum – 30 poena;
- četiri eseja 4 + 4 + 4 + 4 poena (svaki po jedna strana teksta na zadatu temu);
- završni ispit – 50 poena (seminarski rad i njegova odbrana).
Student može izaći na završni ispit ako u predispitnim obavezama osvoji najmanje 26 poena.
Seminarski rad se radi na izabranu i odobrenu temu iz obrazovanja, metodike, školstva i slično.
Literatura
- M. Marjanović, Metodika matematike I i II, Učiteljski fakultet, Beograd, 1996.
- J. Pinter, N. Petrović, V. Sotirović, D. Lipovac, Opšta metodika nastave matematike, Učiteljski fakultet, Sombor, 1996.
- S. Prvanović, Metodika savremenog matematičkog obrazovanja u osnovnoj školi, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 1970.
- Opšte novosti i obaveštenja