Predmetni nastavnik: prof. dr Boban Stojanović
Saradnik: Dragutin Ostojić
Nastavni plan
Vektori. Krive. Površi. Baricentrične koordinate. Linearna interpolacija. Triangulacija. Raster algoritmi. Gama, RGB, alfa kanal, crtanje linije, rasterizacija trouglova, problem aliasinga. Snimanje slike. Obrada signala. Konvolucija, konvolucioni filtri, semplovanje. Matrice transformacije. izometrijske transfomacije, homotetija, inverzne transformacije, koordinatne transformacije. Crtanje kanonskog volumena. ortografske projekcije, projekcije perspektive, neke osobine perspektivne projekcije. Eliminacije skrivene površine. BSP algoritam, Z bafer. Shading. Difuzno, Phong, artističko. Ray tracing. Osnovni algoritam, preračunavanje zraka, presek zraka i objekta, senke, spekularna refleksija, refrakcija. Teksture. 3D preslikavanje tekstura, 2D preslikavanje tekstura, preslikavanje tekstura na rasterizovane poligone, bump preslikavanje, preslikavanja okoline, presliavanja senke. Renderovanje. Klipovanje, eliminacija zadnjih strana, nizovi trouglova. Krive. Polinomijalne krive, krive deo po deo polinomi, kubne krive, aproksimacija krivama. Animacija. Principi animacije, keyframes, deformacije, animacije karaktera. Model, view, control arhitektura. Osnove 3DS Max. Koriskički interfejs. Kreiranje i editovanje primitivnih objekata. Selektovanje objekata, postavljanje osobina objekata, upotreba layera i scene explorera. Osnove DirectX. Sprajtovi, teksture i 2D renderovanje. Tekst i font renderovanje. Vertex i index bafer. Shaderi efekti. HLSL. Vertex shaders i pixel shaders, osvetljenje i shader geometrije. Teksture i detalji. Multi teksture. Meševi. DirectInput.
Način polaganja ispita
- redovno prisustvo nastavi – 4 poena;
- kolokvijumi – 46 poena (23+23);
- završni ispit – 50 poena.
Student može izaći na završni ispit ako na predispitnim obavezama osvoji najmanje 26 poena.
Kolokvijumi:
- krive, površi, baricentrične koordinate, raster algoritmi, obrada slike, filtri, matrice transformacije, 3DS Max;
- BSP algoritam, Z bafer, teksture, klipovanje, krive, animacija, DirectX.
Na završnom ispitu student može osvojiti ukupno 50 poena, i to:
- 10 za izradu projekta;
- 10 na odbrani projekta;
- 30 usmenim odgovaranjem.
Literatura
- P. Shirly, M. Ashikmin, M. Gleicher, S.R. Marschner, E. Reinhard, K. Sung, W.B. Thompson, P. Willemsen, Fundamentals of Computer Graphics, A.K. Peter, LTD, 2005.
- F.D. Luna, Introduction to 3D Game Programming with DirectX 10, Worldware publishing, Inc. 2008.